FANDOM

Синьозірка - велика кішка з льодяно-синіми очима, густою, довгою шерстю, широкою мордою, навколо якої є срібна шубка та плечима, через які йде шрам.

Біографія Редагувати

На волю! Редагувати

Під час бійки за Сонячні Скелі Рудохвіст каже, що Синьозірка не чекала на те, що Річкових котів буде так багато. Вже після цієї сутички Синьозірка та Плямолистка розмовляють про поранення Мишошубки. Синьозірка сумно питає медикицю, чи доводилося їй розмовляти з Зорекланом. Коли вона бачить, як Плямолистка отримує пророцтво, вона зовсім не розуміє, як вогонь може врятувати клан.

Синьозірка разом з Левосердом зустрічає Сіролапа та Рудька. Сіролап каже, що це провідниця його клану. Та уважно дивиться на котика та розповідає. що вони слідкували за ними двома. Суворо наказавши їм сісти рівно, вона гадає, чи варта кицюня місця у клані, коли Левосерд каже, що Рудькові краще удома. Кошеня злить ії, зазіхаючись на їхню здобич, та Синьозірка каже, що здобичі ніколи не буває забагато. Проте вона трохи вгамовується, розповідаючи Рудькові про лісове життя та клани. Трохи подумавши та прийнявши до уваги думку Левосерда, вона пропонує Рудькові стати новаком Громового Клану, адже йому потрібно більше вояків. Левосерд зазначує, що Синьозірка не викидає слів на вітер. Провідниця також зазначає, що він відмовиться від життя кицюні, буде жити у холоді та полювати за здобиччю без усілякого затишку, але залишиться котом (тобто його не відведуть до Різуна). Рудько зацікавлений, але Синьозірка йде, адже їх шукає Тигрокіготь, залишаючи котика думати над майбутнім рішенням. 

У таборі вона зустрічає Рудька, радіючи, що він врешті-решт прийшов, а не відмовився. Вирішивши, що тепер він готовий, вона скликає Зборище та розповідає про котика. Коли усі незадоволені, вона не зважає на це. Після бійки Довгохвоста та Рудька Синьозірка вгамовує клан та віддає нашийника новакові. Після цього вона дає йому нове ім'я - Вогнелап. Але святкування перериває несподівана новина, яку приносить Тигрокіготь та Круколап -- Рудохвіст помер.

Після того, як Синьозірка дізнається про це вона мовча сумує за ним. Сіролап каже, що вона буде сидіти над його тілом усю ніч. Синьозірка обирає воєводою Левосерда.

Синьозірка є серед тих, хто бачить Вогнелапа з Жовтоіклою, які їдять здобич не за Правильником. Вона дуже злиться, але ігнорує злість Темносмуга та каже, що усім кланам відома хоробрість та мудрість Жовтоіклої. . Пізніше оголошує Зборище клану. Там вона розповідає про полонену Жовтоіклу, і хоча спочатку не зважає на ворожість котів, пізніше вимушена закликати їх замовчати. Вона дає ще кілька розпоряджень, а потім дає собі учня - Вогнелапа. Тигрокіготь зазначує, що востаннє вона брала собі учня лише воєводи (хоча й справді це не так). Провідниця наказує Вогнелапові прибирати за Жовтоіклою та піклуватися про неї та закінчує Зборище. Проте пізніше, коли медикицька вже може полювати самостійно, вона звільнює котика від цих обов'язків.

Синьозірка сумнівається у вірності Вогнелапа, коли дізнається, що він розмовляв із Ляпком. Дізнавшись, що насправді це не так, вона задоволена та навіть дозволяє учневі піти на Зборище. Вона також каже, що вже довіряє Жовтоіклій, але поки що вона залишиться полоненою. Вже на Зборищі вона не сіє паніки, коли Зорелом каже, що потрібно починати без Вітряного Клану. Коли провідник вимагає здобичі інших Кланів для себе, вона каже, що обмізкує це рішення з Громовими котами. 

Коли увесь Клан судить Жовтоіклу, вона не така агресивна, як інші, та дозволяє їй залишитися. Також вона каже, що не бачить сенсу в тому, щоб віддавати свої землі Зореломові, але піде до Місяцескелі, щоб спитати поради у предків.

Синьозірка бере з собою Вогнелапа, Сіролапа, Круколапа та Тигрокігтя. Вже біля Місяцескелі вона, скоріш за все, бачить видіння про те, що табір атакують, та наказує негайно повертатися. Коли коти спішать додому, вони зустрічають Ячміня, який вказує їм на інший шлях. Проте там вони бачать щурів, що б'ються з ними. Синьозірка втрачає життя, але прокидається знову, адже життів в неї дев'ять. Вогнелап лікує ії, а потім вона розмовляє з Тигрокігтем та повідомлює його, що її втрачене життя - п'яте. 

Коли коти повертаються до Клану, вони бачать, що там йде кривава бійка. Синьозірка кидається боронити табір, не дивлячись на те, що поранена. Після закінчення бою вона бачить, що Левосерд помер, та розбита від горя. Проте настає місяцепік, та вона вимушена назвати новим воєводою Тигрокігтя.

Після тяжкої церемонії Синьозірка відхиляє пропозицію вояка про постійну охорону та проголошує Жовтоіклу постійним членом Громового Клану. Потім вона відсилає Довгохвоста та Темносмуга займатися будівництвом табору, а сама займається с Вогнелапом. Синьозірка каже, що він сильний, хитрий та розумний, але йому потрібно буде боронити ворога, в якого буде все це. Вона показує йому кілька прийомів та хвалить його, кажучи, що він швидко вчиться.

Вона дивиться на Ряболициних кошенят, коли вони народжуються. Потім вона розмовляє з Вогнелапом та каже, що Тигрокіготь, на ії думку, вартий своєї посади, а ще що вона втратила сьоме, а не п'яте життя. Але раптом Морозошубчиних кошенят крадуть, Жовтоікла тікає, а Плямолистку вбивають (Синьозірка каже, що ії вбив вмілий вояк). Потім вона відправляє Вогнелапа шукати минулу медикицьку, адже Тигрокіготь може ії вбити. Учень не знає, що вона також сказала Білоштормові піти.

Коли кошенят та Жовтоіклу повертають, Синьозірка назначує кішку новою медикицею Громового Клану. Також вона присвячує Вогнелапа та Сіролапа у вояки та дає їм імена Вогнесерда та Сіросмуга. Також вона не дає рудому воякові поговорити з нею, адже за звичаєм коти мають мовчати усю ніч на варті. 

Синьозірка робить учнем Прудколапа. Перед Зборищем, Вогнесерд вирішує розповісти ій про зраду Тигрокігтя та про Круколапа. Вона рада, що Круколап живий, але каже, що в кожного є своє місце. Вона також не вірить, що Тигрокіготь вбив Рудохвоста, адже тоді Рудохвіст мав був вбити Дубосерда, а це не шляхетно. На Зборищі Синьозірка оголошує, що їх новою медикицькою буде Жовтоікла, а також, що в Громового Клану є два нових вояка - Вогнесерд та Сіросмуг. Вона вгамовує Ночешкура та Кривозора, коли ті сваряться через рибу для Тіньового Клану. Коли ж провідники вирішують, що можна полювати на землях Вітряних вояків, Синьозірка каже, що вони ще повернуться. Повернувшись до табору, вона застерігає вояків не робити нічого, що б зближувало Річковий та Тіньовий Клани та відправляє Вогнесерда та Сіросмуга повертати Вітряний.

Провідниця дуже рада побачити своїх вояків та чути, що Клан повернено, але з жахіттям дізнається, що їх з Одновусом та Мертвоногом засікли Річкові вояки та що була бійка. Вона дає кожному з котів учня: Вогнесердові Попелапку, а Сіросмугові Орляколапа

Коли учням проводять екзамен, Синьозірка задоволена успіхами Попелапки, але ії турбує зайвий ентузіазм. Вона радить Вогнесердові слідкувати за кошеням більше, але каже, що їй подобається, що вояк бере на навчання Орляколапа та Попелапку. Ще вона радить розповісти хворому Сіросмугові про успіхи його учня. Коли Вогнесерд заходить до тунелю Жовтоіклої, вона каже, що в Синьозірки білий кашлюк, а отже, в неї є ризик залишитися всього з одним життям.

Вогнесерд хоче провідати Синьозірку, але Морозошубка каже, що в провідниці зелений кашлюк, та ставить його на варті перед кублом провідниці. Проте Порохолап вимагає, щоб він його пропустив, адже Тигрокіготь знайшов докази Тіньового Клану на їх землях. Синьозірка дуже хвора, тому не може піти. Коли Жовтоікла просить Вогнесерда посидіти з провідницею, вона втрачає життя. Коли вона прокидається, їй вже краще. Тигрокіготь каже. що хоча Синьозірка одужала, в ії кублі все ще тхне хворобою.

Синьозірка зацікавлена, коли чує, що річка замерзла, та хоче обговорити це з вояками. У результаті обговорення вона каже, що Громовий Клан вирушає на заході сонця. Коли Сіросмуг каже, що скоро теплішає, Синьозірка вважає, що треба ще раз усе спланувати. Врешті-решт провідниця каже, що потрібно вирушати негайно.

Коли Вогнесерд та Сіросмуг б'ються, Синьозірка здивована та каже, що не терпітиме міжусобиць у скрутні для Клану часи.

Синьозірка здивована, коли Вогнесерд приносить маленьке кошеня до Громового Клану. Вона й справді шокована й коли дізнається, що він бачився з Принцесою. Вона вірить, що він не замислював нічого поганого, але не розуміє, нащо він приніс кошеня. Вона питається думки у своїх вояків, але усі вони проти малюка у таборі. Синьозірка хоче обдумати це на самоті. Коли Морозошубка повідомлює їй, що Ряболиця погодилася вигодувати кошеня, провідниця скликає зборище Кланів. Вона каже, що кошеня, скоріш за все, стане добрим вояком, та приймає його до Клану, нарікаючи Хмарком. Проте церемонії назовництва вона не проводить. 

Коли Вогнесерд питає, чи може він піти на Зборище, Синьозірка дозволяє йому, але попереджує, що Річковому та Тіньовому Кланам буде багацько чого пояснити. Врешті-решт вона йде на Зборище зі своїми котами.

Там їх зустрічає Вітряний Клан. Поки усі дізнаються, як справи, Синьозірка не вітає повернених котів, а навпаки, розпочинає Зборище раніше за звичайне. Вона дуже розлючена тим, що Річковий Клан полював на Сонячних Скель, та свариться через це з Кривозором. Проте вона не очікує на те, що якийсь з її вояків увесь час знаходився на території Річкового Клану. Вона свариться з Річковим та Тіньовим Кланами, але коли Зореклан закінчує Зборище, вона збирає свій Клан та йде. У таборі вона оголошує, що варто готуватися до союзу Річкового та Тіньового Кланів та змінює графік патрулів.

Синьозірка знаходиться у патрулі, коли Білошторм знаходить кролячі кістки з запахом Тіньового Клану на їх землях. Провідниця також знаходить залишки здобичі із запахом дружків Зорелома, проте не приймає участі у битві. Вона згодна тримати Зорелома у полоні, адже він сліпий та не може нікому зашкодити. Вона нарікає його Хвостоломом, адже він більше не провідник. 

Синьозірка робить Пісколапку та Порохолапа вояками та нарікає їх Піскоштормою, а Порохолапа Порохошубом. Щоб зблизити Вогнесерда та Сіросмуга, вона відправляє їх полювати разом. Також вона відчитує кошенят Морозошубки, які втекли до лісу, та каже Вогнесердові, щоб навчив Хмарко дотримуватися вояцького правильника.

Вона погоджується допомогти Вітряному Кланові, на який напали, але сама не воює, адже відживає вже останнє своє життя.

Ліс таємниць Редагувати

Редагувати

Синьозірка веде Громовий Клан на Зборище. Вона забороняє розповідати про Хвостолома, адже це зовсім не стосується інших. Вона поздоровлює Вітряний Клан з тим, що вони знову сильні, та представляє Зборищу Піскошторму та Порохошуба.

Коли Тигрокіготь каже, що від Вогнесерда та Сіросмуга пахне мишами, вона сердиться та каже, що вони полюватимуть до світанку та їстимуть лише, коли нагодують Клан. Коли завдання завершено, вона задоволена.

Вона проводить церемонію назовництва для Шиполапа , якому у виховниці дає Мишошубка, та Яснолапки, якій дає Білошторма. Незважаючи на всі спроби Вогнесерда доказати Синьозірці зраду Тигрокігтя, провідниця йому не вірить. Коли він розповідає провідниці про інформацію від Сіротоні, провідниця дуже злиться і каже Вогнесердові, щоб той був вірний своєму клану.

Синьозірка не дуже стривожена, коли дізнається, що на кордонах є якісь волоцюги. Проте ії турбує те, що річка розлилася, та каже, що не хоче, щоб якийсь Річковий кіт потонув.

Після того як Вогнесерд із Сіросмугом допомагали Річковому клану, провідниця карає вояків та Хмарка і на декілька днів робить вояків новаками, а кошеняті наказує продовжити допомагати старійшинам. 

Коли Громовий Клан не може знайти шляху до Зборища, вона каже, що це дуже важливо, адже треба дізнатися, як інші Клани переживають паводки. Вона відправляє Тигрокігтя, Вогнесерда та Довгохвоста знайти суху дорогу. Навіть коли шлях не знайдено, Синьозірка продовжує намагатися його знайти, але їхні землі затопило, а єдиний існуючий шлях - через територію Тіньового Клану. Там ворожі вояки врешті-решт їх хапають, але Синьозірка спокійно просить їх пропустити. Вони йдуть на Зборище у супроводі цих котів.

Вже там провідницю звинувачують у тому, що вона вкриває Хвостолома у таборі. Вона каже, що не відпустить сліпого кота, адже це не шляхетно, але інші Клани, здається, забувають про це слово. Коли Річкові коти погоджуються провести їх додому через свої землі, Синьозірка зовсім не зауважує, а навпаки, цікавиться життям Мрячконіжки.

Синьозірка захищає табір, коли Вітряний та Тіньовий Клан атакують його, та захищає Хвостолома попри те, як цього не хочуть ії коти. Після бійки вона проголошує Орляколапа вояком та нарікає його Орлякошубом.

Після смерті Срібнострумки, Синьозірка дуже сердиться, коли Рябохвоста проти того, щоб тримати у таборі кошенят, бо вважає, що кошенята ні в чому не винні. Вона каже Вогнесерду, що знала про стосунки Сіросмуга і річкової кішки. Вогнесерд допитуєтся, чого провідниця не поклала цьому край і каже, що вона прекрасно розуміє становище Сіросмуга. Сіра кішка розповідає воякові, як вона віддала кошенят, щоб стати воєводою замість кровожерливого Чортополоха, та про те, що Мрячконіжка и Каменешуб її діти.

Вона не карає Сіросмуга, адже те, що трапилося - вже достатньо. Клан розлючений, але їй все одно. Вона робить учнем Хмарка та дає йому у виховники Вогнесерда. Тепер його звуть Хмаролап.

Коли Річковий Клан приходить забрати кошенят, вона їх не віддає, але розуміє, що це питання часу. Трохи пізніше на Клан нападають волоцюги на чолі з Тигрокігтем, який намагється вбити Синьозірку. Вогнесерд серйозно ранить його, тож воєвода тепер беззахисний. Провідниця веде себе дуже втомлено та, здається, втрачає бажання вести Громовий Клан. Вона проголошує, що воєвода тепер в'язень, та виганяє його з лісу. Вона не називає нового воєводи навіть після місяцепіку, а це порушення вояцького правильника. Вона каже, що цю посаду займатиме Вогнесерд.

На наступний день Попелапка має видіння для провідниці - гнилу сороку поміж свіжини. Але ні в кого немає часу над цим думати, бо приходять Річкові вояки забрати кошенят. Синьозірка відмовляється, але їхній батько віддає їх добровільно.

Родовід Редагувати

Пара: Дубосерд.

Діти: Мрячконіжка, Каменешуб, невідоме кошеня.

Цікаві факти Редагувати

  • Спочатку автори хотіли дати Синьозірці ім'я Місяцезірки, проте вирішили зберегти назви, пов'язані з місцем, для Місяцескелі. Дивно, що також вояцьким ім'ям Синьозірки мало бути Місяцескеля. Коли від кореня "Місяце-" відмовились, ії назвали Синьоскеля, але вирішили відмовитися від зв'язку зі скелями остаточно.
  • У Зореклані Синьозірка буде парою Дубосерда, але у книгах, нажаль, ми цього вже не почуємо.
  • У роду Синьозірки є російські голубі кішки.
  • Блище до кінця життя в Синьозірки була психічна хвороба, що не давала їй запам'ятовувати усе чітко та сплутувала спогади.