FANDOM

Кожен кіт клану займає свою певну посаду - від кошеняти до провідника. Усю термінологію взято з Національної скаутської організації "Пласт".

Провідник Редагувати

Провідник - найголовніший кіт в усьому клані. Його слово, як каже Вояцький правильник - закон, він визначує, як коти клану мають себе поводитися, як повинні ставитися до інших кланів.

Обов'язки Редагувати

Окрім прав, провідники мають обов'язки. Ось вони:

  • Вести клан під час бійки.
  • Проводити церемонії назовництва новаків та видавати їм учителів.
  • Проводити церемонії назовництва вояків.
  • Обирати нового воєводу, якщо старий помер чи відмовився від посади.
  • Карати тих членів клану, хто порушив правила з Вояцького правильнику чи загрожує кланові.

Відхід з посади Редагувати

Добровільний відхід Редагувати

Якщо провідник більше не бажає займати свою посаду, він має право піти. Тоді Зореклан забирає в нього його провідницьке ім'я, що завершується на -зір, та його дев'ять життів, залишаючи одну. Проте, якщо провідник відмовлюється віддавати життя, то ті, що залишилися в нього, не дадуть наступному провідникові. Щоб такого не трапилося, провідник має піти до Місяцескелі та віддати свої життя - тоді його нащадок зможе правити так же повнолітньо, як і він сам.

Вигнання Редагувати

Якщо кланові не подобається їхній провідник, вони можуть зчинити опір та вигнати його за межі клану, як це зробив Тіньовий клан із Зореломом.

Воєвода Редагувати

Воєводу обирає провідник клану. В них немає свого лігва, як у провідників - вони сплять разом із вояками. Їх задачі включають організування патрулів - мисливських або прикордонних. Якщо воєвода помирає, нового потрібно обрати до місяцепіку.

Як стати воєводою Редагувати

  • Кіт має бути вояком (якщо в кішки є кошенята, вона не може стати воєводою).
  • Його має обрати провідник, за виключенням ситуації, коли в клані немає ані провідника, ані воєводи - невідомо, хто тоді обирає нового.

Назначення Редагувати

Обрати воєводу необхідно до місяцепіку після смерті чи відходу старого перед тілом померлого (якщо старий воєвода живий - перед лицем Зореклану), щоб його дух або Зореклан підтвердили вибір провідника.

Церемонія призначення воєводи Редагувати

Коли старий воєвода помирає, провідник обирає нового. Роблячи це, він має проказати певні слова:

Я промовляю ці слова перед тілом (ім'я померлого), щоб його дух почув та схвалив мій вибір! (Ім'я нового воєводи) буде новим воєводою (назва клану) клану.

Відхід з посади Редагувати

Як відомо, воєвода може піти з посади за власним бажанням або піти у вигнання.

Обов'язки Редагувати

  • Призначати патрулі - мисливські та прикордонні та вислуховувати звіти патрульних.
  • В свою чергу, звітовувати про різні вагомі події провідникові.
  • Також виконують звичайні вояцькі обов'язки (див. підпункт "Вояк").

Медикіт Редагувати

Медикіт - кіт, який лікує членів свого клану. В них є особлива церемонія назовництва, що протікає біля Місяцескелі. Нове ім'я дається медикотом, а потім учень медикота бачить Зореклан, що дає йому особливу могутність. Їх найголовніший обов'язок - навчати свого учня знанням трав та розмов із Зорекланом.

Особливі випадки, коли хтось стає медикотом Редагувати

  • Травма може спричинити учня вояка стати учнем медикота.
  • Вояк за бажанням може стати учнем медикота, навіть якщо це кішка, що в минулому була королевою, але втратила друга.

Факти Редагувати

  • Цілком можливо, що Зореклан має силу, щоб давати кошенятам можливість говорити з ними, але він занадто мудрий, щоб давати таку силу занадто багатьом.

Вояк Редагувати

Вояки - найбільша посада клану. Вони полюють на їжу для клану та захищають їхні кордони, роблячи найважливішу працю. Вояками роблять новаків, які навчилися полювати, патрулювати та знають Вояцький правильник. Їх найголовніший обов'язок - піклуватися та захищати тих, хто не може зробити цього сам, як-от королеви чи старійшини.

Обов'язки Редагувати

  • Захоплювати чи виганяти чужинців
  • Полювати на здобич та відносити ії до купи свіжини.

Шлях до вояцтва Редагувати

Кошенята становляться новаками, коли їм виповнюється 6 повней. Їм видають учителя - вояка, що буде їх навчати. Коли новакові виповнюється 12 повней (за деяким виключенням, як-от Сіросмуг та Вогнесерд), він проходить церемонію назовництва вояка.

Церемонія назовництва вояка Редагувати

Провідник каже:

Я, (ім'я провідника), провідник(ця) (назва клану), закликаю моїх предків-вояків поглянути на цього вояка. Він важко тренувався, щоб зрозуміти ваш шляхетний правильник. І я відкриваю його вам як вояка, що готовий(а) одержати це звання. (Ім'я новака), чи присягаєш ти невідступно сповідувати вояцький правильник, захищати й обороняти Клан, навіть ціною власного життя?
Новак каже:
Присягаю.
Провідник каже:
Тоді силою Зоряного клану я нарікаю тебе вояцьким іменем. (Ім'я новака), віднині тебе знатимуть як (ім'я вояка). Зоряний Кла шанує твою хоробрість і силу, я ж запрошую тебе до Громового Клану вже як вояка.
Провідник притулюється мордою до нахиленої голови вояка. Тий лиже йому плече та йде до інших вояків.

Старші вояки Редагувати

Старші вояки - старіші за інших та розумніші, проте ще не старійшини. В старших вояків є привілей - вони сплять у центрі вояцької печери, де тепліше.

Учитель Редагувати

Учителі вчать новаків, як полювати, патрулювати, воювати та розуміти Вояцький правильник. Щоб стати учителем, необхідно мати певні риси характеру - терпіння, хоробрість. За словами Сіросмуга, провідники тренують лише дітей воєвод. Учитель втрачає свою посаду лише тоді, коли новак отримує травму та не може більше навчатися.

Церемонія назовництва новака (та призначення учителя) Редагувати

Провідник каже:

Цього місяцепіку ми зібралися тут, щоб дати ім'я молодому новакові. (Ім'я кошеняти), вийди вперед.
Кошеня підходить до провідника.
Віднині і надалі, аж поки вона не отримає свого вояцького імені, цей новак (ця новачка) буде зватися (ім'я новака). (Ім'я вояка), ти готовий до свого першого вояка./ (Ім'я вояка), ти був учнем (ім'я учителя вояка). Він став тобі добрим наставником, з тебе виріс (риси характеру) вояк. Сподіваюся, ти передаси цих рис (ім'я учня).
Учитель та учень касаються носами.

Новак Редагувати

Новак - кіт від шости до дванадцяти повнів, що навчається на вояка чи медикота під наставництвом учителя чи медикота. Ім'я новака завжди закінчується на -лап. В них є власна печера. Учень може змінити учителя, якщо тий помер або якщо сам учень отримав травму та не може тренуватися на вояка, а місце новака медикота вільне.

Обов'язки Редагувати

  • Тренуватися із учителем.
  • Полювати.
  • Патрулювати кордони клану.
  • Піклуватися про старійшин, як-от вибирати бліх з їх шкур.
  • Якщо новак порушив Вояцький правильник, його карають, як-от, примушують вибирати бліх з їхніх шкур. Існують ще інші покарання, проте те, яке саме видати учневі, визначається його поведінкою.

Навчання Редагувати

Учителя для новака обирають під час церемонії назовництва новака (див. підпункт "Учитель"), зважаючи на те, наскільки учитель досвідчений. Учні мають тренуватися під наставництвом учителя у будь-який час, коли б він не покликав їх. Під кінець навчання учні проходять церемонію назовництва вояка та проходять мовчазне чатування аж до світанку. Проте перед цим вояк-учитель або старший вояк має подивитися (в секреті), як учень полює, та розсудити, як він впорався.

Королева Редагувати

Королева - кішка, що готується народити чи нещодавно це зробила та зараз вирощує кошенят. Вони сильно захищають своїх кошенят та славляться своєю добротою. Зазвичай королева горда своїм партнером та їхніми кошенятами, проте не завжди це так, і королева має право приховати батька

Зміни у житті королеви Редагувати

Кішки вже не можуть полювати самі, а часом навіть вийти з печери за їжею через великий живіт або кошенят, тож їжу їм приносять члени клану. Кішка вагітна близько двох повней, потім вона народжує від одного до п'яти кошенят. Королева, що має молоко, може годувати кошенят, що не належать жодній королеві.

Заборони Редагувати

  • Медикиця не може бути королевою та мати кошенят, щоб ніщо не відволікало ії від праці. Жовтоікла була єдиною кішкою, що порушила це правило.
  • Учениці теж не можуть мати кошенят, можливо, тому, що вони ще надто молоді або щоб не уривати їх підготівки.
  • Кішки-воєводи зазвичай не мають кошенят, хоча це не заборонено, але вагітність та піклування про кошенят відволікають воєводу від ії праці щонайменше на 8 повней.

Факти Редагувати

  • В англійському видавництві слово "королева" спочатку значило будь-яку кішку, не лише вагітну.

Кошеня Редагувати

Кошеня - кіт молодше шости повень. Їх зазвичай називають батьки, проте, якщо кошеня померло, а батьки не встигли їх назвати, за них це робить Зореклан. Кошенята живуть у яслах з матір'ю, що виховує їх аж до шости повень. Кошенят-напівкровок все ще виховує мати або ії клан.

Зростання Редагувати

Усі королеви разом піклуються про кошенят. Коли проходить шість повней, кошенята стають новаками, та їх "маленьке" ім'я змінюється на ім'я з коренем -лап. Вони обирають путь вояка чи медикота, та піклування про них передається їхньому учителеві.

Факти Редагувати

  • Кошенят іноді роблять учнями раніше, коли в битві потрібно більше учасників або в клані недостатньо учнів.

Випадкова вікі