FANDOM

Кожен кіт Клану займає свою певну посаду — від кошеняти до провідника. Усю термінологію взято з Національної скаутської організації "Пласт".

Провідник Редагувати

Провідник найголовніший кіт в усьому Клані, що має дев‘ять життів, подарованих Зорекланом. Його слово, як каже Вояцький правильник, — закон, він визначає, як коти Клану мають себе поводитися, як повинні ставитися до інших кланів.

Обов'язки Редагувати

Окрім прав, провідники мають обов'язки:

  • Вести клан під час бійки;
  • Проводити церемонії назовництва новаків та видавати їм учителів;
  • Проводити церемонії назовництва вояків;
  • Обирати нового воєводу, якщо старий помер чи відмовився від посади;
  • Карати тих членів Клану, хто порушив правила з Вояцького правильнику чи загрожує Кланові.

Призначення Редагувати

Зазвичай, провідником стає воєвода Клану, після смерті або відставки свого провідника. Воєвода має піти до Уст Матері, де він проходить церемонію, під час якої Зореклан дарує наступникові 9 життів та провідницьке ім'я, що містить в собі корінь -зір(-зірка, -зорий, зоре-). Якщо ж так трапилось, що у Клані немає ані провідника, ані воєводи — коти мають або самі вибрати свого нового лідера, або Зореклан пошле знак, що вказуватиме на того, хто, на думку Зоряних предків, гідний стати провідником.

Відхід з посади Редагувати

Добровільний відхід Редагувати

Якщо провідник більше не бажає займати свою посаду, він має право піти. Тоді Зореклан забирає в нього його провідницьке ім'я та його дев'ять життів, залишаючи одне. Проте якщо провідник відмовляється віддавати життя, то ті, що залишилися в нього, не нададуться наступному провідникові. Щоб такого не трапилося, провідник має піти до Місяцескелі та віддати свої життя — тоді його наслідник зможе правити так же повнолітньо, як і він сам.

Вигнання Редагувати

Якщо кланові не подобається їхній провідник, вони можуть зчинити опір та вигнати його за межі Клану (приклад: Тіньовий Клан зробив так із Зореломом).

Воєвода Редагувати

Воєводу обирає провідник Клану. В них немає свого лігва, як у провідників — вони сплять разом із вояками.

Обов'язки Редагувати

  • Організовування патрулів;
  • Ведення битви;
  • Допомога провідникові у вирішенні питань;
  • Керування Кланом, якщо і коли провідник не має на це можливостей;
  • Виконання звичайних вояцьких обов'язків (див. пункт "Вояк");
  • Звітувати про різні вагомі події провідникові.

Вимоги Редагувати

  • Кіт має займати посаду вояка;
  • Кіт не може стати воєводою, якщо у нього не було жодного новака;
  • Його має обрати провідник, за виключенням ситуації, коли в Клані немає ані провідника, ані воєводи.

Призначення Редагувати

Обрати воєводу необхідно до Місяцепіку після смерті чи відходу старого перед тілом померлого (якщо старий воєвода живий — перед лицем Зореклану), щоб його дух або Зореклан підтвердили вибір провідника.

Відхід з посади Редагувати

  1. Воєвода може піти з посади за власним бажанням;
  2. Провідник помирає, і воєвода стає на його місце;
  3. Воєвода порушує Вояцький правильник, і тоді провідник відправляє його у вигнання (як це зробила Синьозірка з Тигрокігтем);
  4. Воєвода помирає.

Церемонії Редагувати

Церемонія після смерті колишнього воєводи: Редагувати

Провідник:

— Я промовляю ці слова перед тілом [ім'я померлого], щоб його дух почув та схвалив мій вибір! [Ім'я нового воєводи] буде новим воєводою [Назва Клану]

Церемонія після добровільного відходу або зняття з посади Редагувати

потребує заповнення.

Медикіт Редагувати

Медикіт — член Клану, який лікує членів своїх побратимів. В них є особлива церемонія назовництва, що проходить біля Місяцескелі. Нове ім'я дається медикотом, після чого його бачить Зореклан, що дає йому особливу силу.

Обов'язки Редагувати

  • Лікування хворих;
  • Збирання трав;
  • Навчання наступника;
  • Тлумачення знаків та послань Зореклану;
  • Тощо.

Заборони Редагувати

  • Медикотам заборонено кохати та мати кошенят.

Факти Редагувати

  1. Цілком можливо, що Зореклан має силу, щоб давати кошенятам можливість говорити з ними, але він занадто мудрий, щоб давати таку силу занадто багатьом.

Учень медикота Редагувати

Ці новаки мають дещо відмінні обов'язки від обовязків звичайних учнів. Такові не навчаються основам веденн битви, не полюють, не патрулюють кордони. Натомість вчаться лікувати котів, тлумачити Зорекланові послання й іншим обов'язкам медикотів.Новак має відвідати Уста Матері, щоб Зоряні пращури схвалили його як майбутнього медикота.

Випадки, коли хтось стає медикотом Редагувати

  • Травма може спричинити учня вояка стати учнем медикота (приклад: Попелюшка стала ученицею Жовтоіклої після травми лапи);
  • Вояк за бажанням може стати учнем медикота, навіть якщо це кішка, що в минулому була королевою, але втратила пару.

Вояк Редагувати

Вояки — найчисленніша посада Клану. Вояками роблять новаків, які навчилися полювати, патрулювати та знають Вояцький правильник.

Обов'язки Редагувати

  • Захищати Клан;
  • Захоплювати чи виганяти чужинців;
  • Полювати для Клану;
  • Патрулювати;
  • Виконувати накази;
  • Навчання новаків;
  • Тощо.

Шлях до вояцтва Редагувати

Кошенята стають новаками, коли їм виповнюється 6 повень. Їм видають учителя — вояка, що буде їх навчати. Умови для того, щоби стати вояком: наставник та провідник вважають, що новак добре засвоїв вояцькі уміння та вивчив Вояцький правильник, та виповнення 12-ти повень (хоча є виключення). В більшості випадків, перед посвяченням у вояки, для новака проводиться іспит, під час якого наставник відправляє учня на якесь завдання, а сам потайки слідкує за діями учня. Після цього кіт проходить церемонію назовництва вояка.

Церемонія назовництва вояка Редагувати

Провідник:

— Я, [ім'я провідника], провідник(ця) [назва Клану], закликаю моїх предків-вояків поглянути на цього новака(чку). Він(вона) важко тренувався(лась), щоб зрозуміти ваш шляхетний Правильник. І я відкриваю його(її) вам як вояка(чку), що готовий(а) одержати це звання. [Ім'я новака], чи присягаєш ти невідступно сповідувати Вояцький Правильник, захищати й обороняти Клан, навіть ціною власного життя?
Новак:

— Присягаюся.

Провідник:

— Тоді силою Зореклану я нарікаю тебе вояцьким іменем. [Ім'я новака], віднині тебе знатимуть як [Нове вояцьке ім'я]. Зореклан шанує твою хоробрість і силу, я ж запрошую тебе до [Назва Клану] вже як вояка.

Старші вояки Редагувати

Старші вояки старіші за інших та розумніші, проте ще не старійшини. В старших вояків є привілей — вони сплять у центрі вояцького кубла, де тепліше.

Новаки та наставникиРедагувати

Новаки Редагувати

Новак — кіт від шести повень, що ще не є вояком або медикотом, але навчається, щоб ним стати під наставництвом учителя чи медикота. Ім'я новака завжди закінчується на -лап(ка) . В них є власне кубло. Учню змінюють настаника, якщо той помер або якщо сам учень отримав травму та не може тренуватися на вояка, а місце новака медикота вільне.

Обов'язки Редагувати

  • Тренуватися із учителем.
  • Полювати.
  • Патрулювати кордони Клану.
  • Піклуватися про старійшин, як-от чистити підстилки, приносити свіжину.
  • Якщо новак порушив Вояцький правильник, його карають, як-от, примушують вибирати бліх з їхніх шкур. Існують ще інші покарання, проте те, яке саме видати учневі, визначається його поведінкою.

Навчання Редагувати

Учителя для новака обирають під час церемонії назовництва новака (див. підпункт "Наставник"), зважаючи на те, наскільки учитель досвідчений. Учні мають тренуватися під наставництвом учителя у будь-який час, коли б він не покликав їх. Під кінець навчання учні проходять церемонію назовництва вояка та проходять мовчазне чатування аж до світанку. Проте перед цим вояк-наставник або старший вояк має подивитися (потайки), як учень полює, та розсудити, як він впорався.

Наставники Редагувати

Наставники — це коти, які вчать новаків полюваню, патрулюванню, бойовим прийомам та розумінню Вояцького правильника. Щоб стати наставником, необхідно мати певні риси характеру: терпіння, хоробрість, наполегливість тощо. Провідник також може стати учителем, коли захоче, але в такому випадку йому треба буде виконувати обов’язки і наставника, і провідника. Учитель втрачає свою посаду, коли новак закінчує навчання або отримує травму та не може більше навчатися, але є і інші ситуації, які трапляються рідше (наприклад, новак покинув Клан).

Церемонія назовництва новака та призначення наставника Редагувати

Провідник:

— Цього місяцепіку ми зібралися тут, щоб дати ім'я молодому новакові. [Ім'я кошеняти], вийди вперед. Віднині і надалі, аж поки він(вона) не отримає свого вояцького імені, цей(ця) новак(чка) буде зватися [ім'я новака]. [Ім'я вояка], ти готовий до свого першого вояка. [Ім'я вояка], ти був учнем [ім'я вояка-наставника]. Він став тобі добрим наставником, з тебе виріс [риси характеру] вояк. Сподіваюся, ти передаси ці риси [ім'я учня].

Королева Редагувати

Королева кішка, що готується народити чи нещодавно це зробила та зараз вирощує кошенят. Вони сильно захищають своїх кошенят та славляться своєю добротою. Зазвичай королева горда своїм партнером та своїми кошенятами, проте не завжди це так. Королева має право приховати батька.

Зміни у житті королеви Редагувати

Кішки вже не можуть полювати самі, а часом навіть вийти з печери за їжею через великий живіт або кошенят, тож їжу їм приносять члени клану. Кішка вагітна близько двох повней, потім вона народжує від одного до п'яти кошенят. Королева, що має молоко, може годувати кошенят, що не належать жодній королеві.

Заборони Редагувати

  • Медикиця не може бути королевою та мати кошенят, щоб ніщо не відволікало ії від праці. Жовтоікла була єдиною кішкою, що порушила це правило.
  • Учениці теж не можуть мати кошенят, можливо, тому, що вони ще надто молоді або щоб не відривати їх підготовки.
  • Кішки-воєводи зазвичай не мають кошенят, хоча це не заборонено, але вагітність та піклування про кошенят відволікають воєводу від ії праці щонайменше на 8 повень.

Факти Редагувати

  1. В англійському виданні слово "королева" спочатку означало будь-яку кішку, не лише вагітну або мати.

Кошеня Редагувати

Кошеня — кіт молодше 6 повень. Їх зазвичай називають батьки, проте, якщо кошеня померло, а батьки не встигли його назвати, за них це робить Зореклан. Кошенята живуть у яслах з матір'ю, що виховує їх аж до шести повень. Кошенята-напівкровки виховуються в Клані матері, але, якщо вона померла (як у випадку із дітьми Срібнострумки), то їх виховує Клан, який може їх прогодувати. Коли такі кошенята стають новаками, вони самі мають право вирішити, у якому Клані продовжувати навчання. Зазвичай імена кошенят закінчуються на -ко або -ка, хоча бувають і винятки.

Зростання Редагувати

Усі королеви разом піклуються про кошенят. Коли наступає шість повень, кошенята стають новаками, та їх "маленьке" ім'я змінюється на ім'я з коренем -лап. Вони обирають шлях вояка чи медикота, та піклування про них передається їхньому учителеві.

Факти Редагувати

  1. Зорелом робив кошенят учнями раніше, бо йому в битві потрібно було більше учасників, але це суперечило вояцькому правильнику.
  2. В оригінальному варіанті книги всі імена кошенят, без винятків, закінчувалися на -kit.